Piątek, 29 marca 2024, Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona PL EN | |

KĄCIK MALUCHA

KĄCIK MALUCHA

Zagraj z nami w acheologiczne statki!

Oto zasady: każdy gracz ma dwie plansze do gry. Na jedną z nich nanosi "statki", czyli zamazuje kształty zabytków, tak by nie stykały się kratkami. Druga plansza jest polem przeciwnika. Naszym zadaniem jest odszukanie układu, który wymyślił drugi gracz. Podczas jednego ruchu możemy zgadywać trzy razy, typując np. 1a, 3c, 5b. Jeżeli udało nam się trafić, przeciwnik musi powiedzieć jaki to zabytek. W kolejnej turze możemy kontynuować jego odkrywanie. Wygrywa ten gracz, który pierwszy okryje rozmieszczenie zabytków na planszy przeciwnika.

 

 

 

Krzyżówka:

 

 

Już niedługo każdy, kto odwiedzi poznański Ostrów Tumski, będzie mógł zobaczyć nową ekspozycję ukazującą zarys palatium Mieszka I. To, że wiemy, w którym miejscu stała rezydencja pierwszych Piastów i jak wyglądała, zawdzięczamy archeologom, którzy szukali palatium przez wiele lat! Poczujcie się jak badacze przeszłości, odnajdując zabytek w naszym labiryncie!

 

Lubicie zabawy z językiem polskim? My uwielbiamy! Dlatego mamy dla Was zabawę: z liter każdego z podanych słów spróbujcie ułożyć minimum trzy inne słowa, a następnie, wykorzystując trzy podane słowa i trzy utworzone, ułóżcie krótkie opowiadanie! Będzie nam miło, jeśli wyślecie je na adres: rezerwat@muzarp.poznan.pl

 

Trzech Króli zabłądziło w drodze do Betlejem! Przez przypadek trafili na wystawę Rezerwatu Archeologicznego Genius Loci. Czy potrafisz ich odnaleźć?

 

 

Zagadki:

 

 

 

Papierowe gwiazdki: 

 

 

Kolorowanka:

kolorowanka

 

Połącz przedmioty z ich nazwami:

połącz przedmioty z ich nazwamiRozwiąż zagadki:

zagadki

 

Zagraj w szachy:

pionki szachy

plansza szachy

 

Połącz nazwy zawodów z opisami:

połącz nazwy zawodów i definicje

 

ubierz papierową dziewczynnkę

 

ubierz papierowego ludzika

Labirynt:

labirynt

 

kalambury

 

Rozwiąż rebus:

rebus

Kolorowanka:

kolorowanka

 

Rozwiąż krzyżówkę:

krzyżówka

Połącz kropki:

połącz kropki

 

Znajdź wyjśie z labiryntu:

znajdź wyjście z labiryntu

 

zagadki wierszyki

 

znajdź różnice

Kolorowanka:

kolorowanka

wykreślanka

znajdź siedem różnic

 

Kolorowanka:

kolorowanka

Znajdź wyjście z labiryntu:

labirynt

Rozwiąż krzyżówkę:

Kolorowanka:

 

Kartka z dziennika archeologa. Dopiszesz ciąg dalszy?

 

Znajdź drogę przez labirynt:

Rozwiąż krzyżówkę:

Pokoloruj mnie:

kolorowanka

Zagadki:

 

Połącz kropki:

Zagraj w młynek!

Oto zasady:

Kółka na dole obrazka to pionki, po 9 dla każdego gracza. Jeśli sami rysujecie swoje plansze możecie wykorzystać jako pionki wszystko, co tylko przyjdzie Wam do głowy, np. kamyki, guziki lub figurki z Kinder niespodzianki. Ważne jest, abyście rozróżniali, które pionki należą do danego gracza.
Na początku gry, za pomocą losowania, należy wybrać rozpoczynającego, a następnie gracze naprzemiennie układają swoje pionki na polach planszy (w miejscach, w których przecinają się linie). Celem graczy jest zabranie pionków przeciwnika poprzez ustawienie swoich 3 pionków w linii, czyli tzw. młynka, co pozwala na zabranie dowolnego pionka przeciwnika, pod warunkiem, że nie jest on akurat ustawiony w młynku.
Gdy już wszystkie pionki znajdą się na planszy, gracz w swojej turze może je przesuwać w dowolnym kierunku o jedno oczko wzdłuż linii, próbując utworzyć kolejny młynek.
Gra kończy się w momencie, gdy jednemu z graczy zostają tylko dwa pionki i niemożliwe jest, aby utworzył z nich młynek.

 

 

 

FONTES VOL. 44

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego
w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.